Cum să Scrii un Guest Post Despre Munca ta - Promovare & Reclamă


Sunt blogger de foarte mulți ani. 
Când m-am aruncat în meseria asta, habar nu aveam ce-nseamnă blog. 
Dacă fratele meu mai mic, Sebastian, nu ar fi venit cu idea asta năstrușnică, nu aș fi făcut-o niciodată. 

Crezi sau nu, sunt o persoană foarte privată. Nu-mi place să vorbesc despre mine. Însă o fac. O fac pe bloguri (17), o fac în cărți, și o fac și-n viața reală. 

— Cum așa? 
Uite-așa. 
Am un vis, vreau să ajung undeva. Cred în munca mea și cred că merit ca lumea să știe despre mine. 
Dar nu am fost mereu așa. Am învățat să fiu așa. M-am împins de la spate și m-am plesnit peste degete când nu puteam să o fac. 
Mi-au trebuit ani buni de muncă silnică cu mintea mea. Împotriva minții mele mai bine zis. Că noi, ăștia cărora ni s-a spus că nu avem nicio valoare, chiar credem că este așa. 
Toți suntem valoroși. Oricine muncește cinstit merită recunoaștere și apreciere. Ai încredere în tine dacă muncești pe brânci fără să rănești pe nimeni.
Dacă ai un talent sau o înclinare înspre ceva și vrei ca lumea să știe despre tine, atunci trebuie ca netul să fie plin de numele tău. 
Asta, bineînțeles dacă nu vrei să ții totul secret. E treaba ta. 

Să scrii/vorbești despre tine este extrem de greu pentru cineva care nu se stimează. 
Știu din experiență. Asta este problema numărul 1 a multor oameni creativi. 
Ni se pare ridicol. Nenatural. Rușinos. 
Noi vrem doar să stăm în banca noastră și să creăm. 
— Dar oare pentru cine creăm noi? 
Nu pentru noi înșine, asta-i sigur (pentru cei mai mulți). 
— Și dacă nu creăm pentru noi, atunci cum să facem să ne expunem munca care-i mai importantă ca viața? 
Ca noi sunt mulți. Poate chiar mai buni însă sunt timizi. Așa cum eram și eu odată. Mi-era rușine să ridic ochii din pământ, darămite să vorbesc despre mine și munca mea. 
Oamenii nu vor vorbi despre tine dacă ești închis într-o carapace. 
Deschide-te și dă tonul. 
La, la, la, la, la... La, La, La, La, LA... și iar și iar până se face un cor. 
Guest posturile, interviurile (postări pe bloguri diferite) fac corul. 
Plantezi o sămânță să crească un copac. 


Iată soluțiile mele practice și la obiect: 
  • Mai întâi întreabă-te dacă crezi și-ți place munca (cartea, poezia, pictura, sculptura, etc.) ta. 
  • Enumeră ce-ți place și ce nu. 
  • Împărtășește-ți fricile, greutățile, necazurile (fără să te plângi aiurea), visurile, speranțele, etc. 
  • Subliniază ce înseamnă pentru tine și de ce o faci. 
  • Destăinuie un secret - dar nu cel mai murdar. Lumea iubește faptele picante. 
Secretul unei postări de succes este onestitatea.
  • Scrie din inimă.
  • Fii deschis și cinstit.
  • Folosește cuvinte pe care oricine le înțelege.
  • Nu fi snob și arogant. Ai scris o carte, prietene, sau ai pictat o femeie goală, NU ai salvat lumea. Bine?
  • Nu critica nimic și pe nimeni. Nu ești tu cel mai deștept, frumos și curajos!
  • Nu acuza și nu discredita oamenii. Distrugând reputația cuiva îți poate aduce ceva notorietate, dar „cum faci așa găsești.”
  • „Dă Cezarului ce-i al Cezarului.” Adică dacă te-ai inspirat la ceva sau cineva, spune-o deschis. Dă credit acelui ceva or cineva. Nume, prenume, de unde și când.
— Tu cum te-ai simți dacă ți-ai găsi idea dezvoltată de alții? 
„Dă și îți va fi dat.” Fură și ți se va fura.
Bine, ți se va fura oricum, dar asta-i riscul meseriei. Criminalii fără scrupule sunt peste tot.
  •  Nu te limita la cuvintele de laudă despre munca ta.
— Dacă nu te lauzi tu, cine să o facă?
Însă fii corect și cumpătat. Cum am zis, nu ai salvat lumea. Mai sunt mulți ca tine, sau chiar mai ceva ca tine. Și ca mine. Suntem doar picături într-un ocean imens.
  • Atunci când scrii, nu te vede nimeni. Nu ești în vitrină, nimeni nu te arată cu degetul, nimeni nu se pândește să vadă câte greșeli faci. Respiră adânc și scrie exact ceea ce ai vrea tu să citești despre tine.
  • Ține minte că nu toți vor fi de acord cu ce scrii. Trolii, ticăloșii, răufăcătorii cibernetici sunt la tot pasul. Nu poți mulțumi pe toată lumea. Nu te gândi și nu suci frazele în speranța că vei evita atacurile și criticile. Unii chiar nu au ce face cu viața lor și se agață de alții aiurea.
Nu este nimic personal. Îți garantez. Nu despre tine scriu, dar despre ei. Nu văd bârna din ochiul lor, dar văd așchia dintr-al tău. Istorie veche, creaturi noi.

  • Nu fi în competiție cu cei din domeniul tău. Dacă ești un scriitor, gândește-te că nimeni nu scrie la fel ca altul.
O fi pământul suprapopulat, dar, IRONIC, este un loc pentru fiecare dintre noi sub acest soare. Este o piață pentru orice obiect, orice carte și orice meserie.
  • Nu dori răul nimănui. Niciodată.
  • Respecta Regula de Aur și variantele.
Comportă-te exact așa cum ai vrea ca alții să se comporte cu tine și cu lumea. Respectă și speră că vei fi respectat. 
După ce ai scris ce simți, contactează-mă ca să te promovez și să-ți public postarea/articolul aici sau pe alte bloguri deținute de mine.

Te rog citește aceste postări mai întâi. 

  1. Vrei să-ți etalezi munca? Te promovez
  2. Servicii & Prețuri pentru Toate Persoanele Creative
  3. Întrebări Frecvente & Răspunsuri Clare
Imagini de pe Pixabay

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile educate și la obiect sunt bine venite. Iertare dacă nu răspund imediat. Mulțumesc frumos. O viață fericită-ți doresc.