Ce știi despre Mesajele Subliminale? - Cristina G.

— Ai auzit vreodată de mesaje subliminale?
Indiferent care este răspunsul tău, permite-mi să-ți vorbesc puțin despre ele.

Mesajele subliminale sunt semnale (sau sugestii) transmise sub limitele normale a percepției. Ca un fel de hipnoză dacă vrei.

Aceste sugestii pot fi:
  • Auditive sau/și vizuale
  • Pozitive sau negative. Depinde de scopul cu care au fost create. 
De regulă, aceste mesaje trec extrem de rapid prin fața ochilor noștri și dacă nu știm că sunt acolo, nu le vedem decât cu ochii minții - ca să zic așa.

O fracțiune de secundă este suficientă ca să fim induși în mod inconștient să facem sau să nu facem ceva.

— Cu asta în minte, cred că-ți imaginez potențialul acestor semnale, nu?

Se vociferează că Hitler a făcut mare uz de aceste semnale.

Că ne dăm seama sau nu, suntem bombardați de mesaje subliminale în fiecare moment al vieții noastre.

Reclamele sunt perfecte pentru a transmite un mesaj de acest gen.
Dar ăsta este scopul lor, nu?
Vreau să zic, publicitatea este inima comerțului.
— Dacă nu știm că există un produs, nu-l cumpărăm nu?

Toate companiile/persoanele care vând ceva, sunt constrânse să folosească campanii publicitare.
Și cum în ziua de azi, concurența este feroce, lupta pentru succes este pe viață și pe moarte. 

— Dacă nu-ți etalezi produsele la nivel mondial în toate formele posibile (și imposibile), cum o să le vinzi?

De acea vedem imagini pe orice obiect pe care se pot lipi (imprima):
  • Autobuze/mașini
  • Clădiri 
  • Pancarte 
  • Pliante
  • Ziare/reviste
  • Etc. etc. etc. 

Cu cât vezi mai des o imagine, cu atât ești mai înclinat să ai ceea ce vezi pe ea: 
  • Filme
  • Cântece
  • Cărți
  • Bijuterii
  • Mașini
  • Haine
  • Produse tehnologice 
  • Servicii 
  • Etc. etc. etc.
Cum am scris mai sus, toată lumea recurge la reclame, inclusiv eu.
Poate nu și Ferrari... Să o crezi tu că nu!

Îmi amintesc cum un poster la un film lipit pe orice obiect și lucru în orașul în care locuiesc, m-a împins să-l văd, chiar dacă istoria nu mă interesa deloc. Ba dimpotrivă, mi s-a părut ridicol de absurdă. 
Dar m-am uitat la el conștientă de alegerea inconștientă pe care am făcut-o singură. 

Da, e un joc de cuvinte, dacă nu ai realizat. 

În timpul vizionării mintea mea lucra și mă insulta puternic pentru că am ales să mă uit la o asemenea monstruozitate. 
De la început până la sfârșit, am știut că este o pierdere de timp, dar nu m-am oprit crezând că o să-nvăț oricum ceva. 
La finalul filmului m-am uitat în gol și mi-am zis că sunt o mare... căpcăună. 
Am pierdut mai mult de 70 de minute din viața mea. 
Nu pot să spun numele filmului că mă dau în judecată... Nu vreau să risc. 
Totul a fost fără sens. 
Actorii au jucat bine roluri caraghioase, nu pot să neg asta... dar serios, cine naiba a venit cu o idee așa? 
— Și cum au reușit să câștige o groază de bani cu un film de tot râsul?  

Campania de publicitate pe scară mondială: un poster cu un actriță cunoscută care parcă era în costumul Evei. 

— Da, actrița-i super frumoasă și dacă eu, o femeie care nu sunt atrasă de femei (dar nu sunt nici oarbă),  am decis să văd filmul, păi bărbații cum să reziste? 

Faima actriței, aspectul ei și îmbrăcămintea sunt mesaje subliminale. Adică care te atrag vrei nu vrei.

Dar, crezi sau nu crezi, reclamele nu sunt considerate mesaje subliminale decât dacă conțin imagini (sau fraze ascunse) foarte greu de observat dacă nu te uiți cu mare atenție. 
Flash-uri adică sau cuvinte/fraze fără sens până nu scrutezi imaginea până găsești ceea ce cauți.

Dacă faci o căutare pe net, vei descoperi că folosirea acestor flash-uri este interzisă în reclame 
Multe companii au fost acuzate și amendate pentru folosirea lor.

Însă cântecele conțin o sumedenie de mesaje subliminale.
Până și desenele animate conțin astfel de semnale.

Aceste flash-uri au o putere aproape supranaturală.
Te pot face să comiți o infinitate de fapte criminale:
  • Să ucizi 
  • Să furi
  • Să nu ai respect pentru legi, oameni și lucruri
  • Etc. etc. etc.

Și suntem absolut impotenți în fața lor. 

Dar există și mesaje pozitive care te ajută și te motivează să faci bine. 

Începând cu articolul următor, voi publica 10 de astfel de mesaje pe care sper să decizi să le folosești în folosul tău. 

O să explic mai bine data viitoare. 

Acum, te las cu imaginea uneia dintre cărțile mele și te invit să o citești când ai timp și chef. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile educate și la obiect sunt bine venite. Iertare dacă nu răspund imediat. Mulțumesc frumos. O viață fericită-ți doresc.