S-a dus Regele Mihai I

Dumnezeu să-l odihnească-n pace.
A fost un om mare, zicem mulți. Alții îl batjocoresc ca și cum ar fi fost amici de breaslă și tiu ce-i poate capul.
În definitivă ce știm despre el? Mai nimic.
Miguel Hohenzollern-Sigmaringen a fost un om politic pentru puțină vreme. Era tânăr și neexperimentat.
L-au tras în stânga și-n dreapta. Nu a avut nici-o șansă și nici-un prilej de a fi Rege.

Eu zic că a fost un om smerit, umil și educat.
Asta a demonstrat în timpul acestor ani în care a fost în exil.
Au scris tabloidele despre el?
Nu, nu au scris.
Ne luăm după zvonuri aiurea. Acuzăm și dăm cu pietre ca și cum noi am fi mai deochi. Mai buni. Mai deștepți și mai capabili.

Nimeni nu are dreptul să-l judece în afară de Dumnezeu.
Și asta este valabil pentru fiecare dintre noi.
Să ne uităm înăuntrul nostru mai înainte de a arunca cu noroi și insulte.

Pentru mine a fost un om cu un destin nedprept. Ca mulți alții.
Merită respect pentru că nu și-a impus dreptul la coroană.
Poate România ar fi fost într-o situație mai bună. Poate ar fi reușit să demonstreze occidentalilor că suntem și noi oameni... Oameni care ne credem mai buni fără să facem mai bine.
Nu știu ce să zic.
Am pierdut o Monarhie.
Este un bine?
Este un rău?
Nimeni nu se poate pronunța cu certitudine. Nimeni.
Mie mi-a plăcut de el așa din-afară.
Era un om cu o clasă-n plus. O clasă-n ce nu se poate învăța în școală.

Eu plâng și mă rog pentru el.
Atât.

Dumnezeu să-l odihnească în pace. A scăpat de toate. A scăpat de judecători.

Credit fotografie: evz.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile educate și la obiect sunt bine venite. Iertare dacă nu răspund imediat. Mulțumesc frumos. O viață fericită-ți doresc.